Tavaly csaknem 30 ezer színházjegyet vásároltak az utolsó pillanatban a Ma este Színház! weboldalán a budapesti és a vidéki színházkedvelők. Ez azt jelenti, hogy az interneten eladott összes színházjegy már mintegy 6 százaléka last minute akcióban kelt el.
Az internetes színházjegy-vásárlások száma egyébként már évek óta kétszámjegyű növekedést mutat. S a last minute jegyvásárlók 8 százaléka tényleg az utolsó pillanatban, az előadás napján délután, vagy alig pár órával a kezdés előtt veszi meg a jegyét – derül ki a felmérésből. De a többség – azért, hogy minél jobb helye legyen – nem halasztja ilyen sokáig a döntést. A vásárlók 35 százaléka reggel, 29 százaléka az előadás napján délelőtt vásárol. Sőt, 11 százalék közvetlenül éjfél után dönt, amikor az új jegyek elérhetővé válnak a honlapon, amelyről e-mailben ajánlót is kapnak a regisztrált felhasználók.
A last minute színházjegy-értékesítés 2011 végén indult és egyre népszerűbb, ami a jegyvásárlások dinamikus növekedéséből is látszik. Elsősorban a fiatalabb korosztályok körében népszerű, akik eddig viszonylag keveset vagy egyáltalán nem jártak színházba. Ők azok, akik nem akarják vagy nem tudják hetekre-hónapokra előre megtervezni esti programjukat, ami a hagyományos színházjegyvásárlás előfeltétele, viszont szívesen döntenek spontán – magyarázza az egyik alapító, Limbacher Tivadar.
Azonban a hagyományos színházrajongó tábor – aktív internetező – rétegét sem hagyják hidegen az akciók. Őket az eddiginél sűrűbb színházlátogatásra csábítják a féláron vagy még nagyobb kedvezménnyel kínált jegyek Úgy tudni, a színházak is örömmel fogadják az új jegyértékesítési csatornát.