Erről Stefan Bratzel, a Center of Automotive Management autóipari kutatóintézet vezetője számolt be a német Focus online hírportálnak adott interjúban. Elmondása szerint a legnagyobb kihívások elé azok az autógyártók néznek, amelyek elsősorban az európai piacra összpontosítják termékpalettájukat. Ilyenek a PSA Peugeot-Citroën, a Fiat és az Opel, de “nehéz dolga lesz a Mitsubishinek, a Suzukinak és a Mazdának is.
A Volkswagen, a BMW és az Audi kiépített nemzetközi piacainak köszönheti eladási sikereit. Autóik nagy részét Ázsiában és az Egyesült Államokban értékesítik, ezért kevésbé vannak kitéve az európai piaci visszaesés hatásának. Stefan Bratzel szerint az autóipar kettészakadása a jövőben is folytatódik.
A Center of Automotive Management előrejelzése szerint a helyzet Európában 2013-ban csak tovább romolhat: “Az idén 11,8 millióra csökken az autóeladások száma Európában és jövőre is csak arra számíthatunk, hogy már sorban a hatodik éve csökken az autópiaci forgalom” – áll a tanulmányban.
A 2008/2009-es válságban egyes gyártók elmulasztották gyártókapacitásukat a piaci igényekhez igazítani és ezt most kell pótolniuk. “Európában legkevesebb öt vagy nyolc üzem válik feleslegessé, amelyek válságidőkben túlzott költségterhet rónak a gyártókra” – mutatott rá Stefan Bratzel, aki más autóipari szakértőkhöz hasonlóan időszerűnek tartja az autógyártók üzembezárási bejelentéseit. “Az elkövetkező egy-két évben további három-öt üzem bezárására lehet számítani” – mondta.