Tegnap még ez a felirat szerepelt a Budapest Főváros Kormányhivatala Fogyasztóvédelmi Felügyelősége honlapján:
Hirdetmény
Tájékoztatjuk a Tisztelt Ügyfeleket, hogy a Budapest Főváros Kormányhivatala Fogyasztóvédelmi Felügyelőségének telefonszámai technikai okok miatt átmenetileg nem elérhetőek! Szíves megértésüket köszönjük!
2012.11.08.
Pont. Átmenetileg, három hete süket a telefon. Megoldás? Közbenjárásunkkal lett!
Megérdeklődtük a hivatalnál, mi történt, hogy a technikai hibát 21 nap alatt sem sikerült kijavítani. Erre nem kaptunk választ. Arra is kíváncsiak voltunk, mikorra várható, hogy újra éljen a vonalas telefonjuk. Nem tudtuk meg. S azt is megkérdeztük, telefon nélkül hogyan tudják ellátni fogyasztóvédelmi feladatukat.
A BFKH Fogyasztóvédelmi Felügyelősége vezetője, Bobál Pál azt válaszolta, hogy a telefonvonalak átmeneti elérhetetlenségének kiküszöbölésén folyamatosan dolgoznak. Azt is írta, hogy a telefonok az említett 21 nap alatt többnyire szakaszosan voltak elérhetetlenek.
Tájékoztatása szerint a felügyelőség fogyasztóvédelmi feladatait, hatósági munkáját ebben a három hétben is el tudta látni, illetve a probléma felszámolásáig is el fogja tudni látni. Mégpedig azért, mert az ügyintézés nem elsősorban telefonon történik. A fogyasztói megkeresések benyújtására rendelkezésre áll elektronikus és postai levelezési címük is. S az ügyfélszolgálati irodákban személyesen is lehet ügyet intézni – biztosított. De azért azt is elismerte, hogy a telefonvonalak időleges kiesése nagy gondot okoz napi munkájukban.
A hatóság jelzésünk alapján végre (így három hét után) konkrét lépést is tett a telefonos elérhetőség biztosítására. Amíg nem áll helyre a vonalas telefonszolgáltatás, mobil elérhetőséget adtak meg csütörtököktől a honlapjukon (s ezt az NFH oldalán is közlik). Így most már újra elérhetőek telefonon is, a 06-30-940-7039-es számon.