A lánc azért lépte meg ezt, mert szerintük a transzparencia egyre fontosabbá válik a termékek, különösen az élelmiszerek eladhatóságában. Több sikeres külföldi példa hatására így magyarországi áruházaikban is felismerték, hogy eladásösztönző hatása van annak, ha találkozhatunk a termelő nevével és arcával.
Úgy látják, egyre több fogyasztó értékeli pozitívan, ha a terméket hazai termelő állította elő. Ennek is köszönhető, hogy az elmúlt öt évben 154 hazai üzletükben 34 százalékról 52 százalékra emelte termékkínálatában a magyar termékek arányát.
Persze van még hova fejlődni – teszik hozzá. A példaként megemlítik, hogy egy biotermékeket forgalmazó bajorországi projektben a fogyasztók a termék teljes útját végigkísérhetik, ha a csomagoláson található kódot beütik egy megadott honlapon.
Magyarországon is elindultak ezen az úton: több hazai termelő arcával és nevével találkozhatnak vásárlóik az áruházaikban. Ezzel szeretnék felhívni a figyelmet a minőségi hazai termékekre és azok beszállítóira. Valamint mindazon hozzáadott értékekre, amelyet a magyar termékek képviselnek országhatáron innen és túl – mondta a lánc igazgatóságának elnöke, Grósz Jenő.
A terméktranszparencia nem divat, hanem jogos igény a vásárlók részéről, amire egyre nagyobb hangsúlyt kívánunk fordítani a jövőben – tette hozzá.
Jelenleg 202 magyar beszállító közel 700 termékével találkozhat a vásárló az áruházaikban. Ezért érzik fontosnak, hogy a fogyasztók tisztában legyenek azzal, honnan származik az élelmiszer, amely a kosarukba kerül.