Gazdaság

Majdnem másfél milliárdot költünk Mikulás-figurára

a-nestle-diosgyori-uzeme-(i)(1)(960x640).jpg (édesség, üzem, csokimikulás)
a-nestle-diosgyori-uzeme-(i)(1)(960x640).jpg (édesség, üzem, csokimikulás)

Tavaly kevesebb Mikulás-figurát és szaloncukrot vásároltunk, mint egy évvel korábban, mégis többet fizettünk érte. 700 tonna édességet vettünk 2,5 milliárdért az év végén, s ezt a pénzt leginkább a nagyobb üzletelben költöttük el.

Továbbra is a csokoládé Mikulás-figurák voltak a legnépszerűbbek, amelyek elvitték az összes forgalom több mint felét.

Értékben 4 százalékkal nőtt tavaly, mennyiségben azonban 3 százalékkal csökkent a szezonális édességek bolti eladása, az előző évhez képest – állapítja meg többek között a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.

Mikulás-napi és karácsonyi édességekre kiadott pénzükből a fogyasztók 53 százalékot, 1,4 milliárd forint körüli összeget költöttek csokoládémikulásra a tavalyi szezonban – tájékoztat a piackutató cég ügyfélkapcsolati igazgatója, Osztoics Bernadett. Biztosan tartja második helyét a hagyományos Mikulás-csomag, értékben 14 százalékos piaci részaránnyal. Népszerű az adventi naptár is, amelynek piacrésze értékben 11 százalékot ért el tavaly is, tavalyelőtt is.

Nagyobb lett viszont a kereslet a kisebb forgalmú egyéb figurák, karácsonyfára akasztható figurák és speciális csomagok iránt. A három termékcsoport együttes piaci részaránya – érték szempontjából – 16 százalékra emelkedett a tavalyi szezonban, az előző évi 13 százalékkal szemben.

Osztoics Bernadett hangsúlyozza: amikor az emberek beszerzik az ünnepi alkalmakra szánt édességeket, többségük előnyben részesíti, hogy a nagy üzletek kihasználják tágas eladóterüket, és vonzóan helyezik ki széles, mély kínálatukat, valamint promócióikat. A vásárlók döntése miatt van, hogy a 400 négyzetméteres és nagyobb üzletekre már 82 százalék jutott a szezonális édességek bevételéből tavaly. Ami 1 százalékponttal több, mint egy, két vagy három évvel korábban.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik