Pár napja írtunk róla, hogy jól és problémamentesen álltak át a bankok a napon belüli átutalásra, ami júliustól történt meg. A cikkhez írt hozzászólásában jelezte egyik olvasónk, hogy neki gondja van, mert azóta nem tudja beazonosítani, ki utalt neki. Ugyanis nem szerepel a tétel mellett a pénz küldőjének neve.
Kiderült, hogy a probléma az OTP-nél merült fel, amit két napja még mi is tapasztaltunk az OTPdirekten. Azt láttuk, hogy számos bejövő banki tételnél nem szerepel, ki küldte a pénzt. Ez pedig problémás lehet, főleg cégeknél, ahol egy nap számos átutalás jöhet, és fontos tudni, melyik vevő fizetett, s melyik nem.
Rögtön megkerestük a bankot, de csak ma kaptunk is választ. Azt írták, hogy a napközbeni utalás bevezetése óta nem változott meg a tranzakció adatainak megjelenítési módja. Azonban az utalás új szabványa miatt az adatok néhol más helyeken jelentek meg. Elismerték, ez okozhatott kezdeti problémákat. Azt is közölték, hogy az átállást követő napokban elhárították a problémát. Hogy ez pontosan mikor volt, az nem derült ki levelükből.
Ma újra ellenőriztük online felületükön, fennáll-e még a beazonosítási hiba, de már nem tapasztaltuk. A levelükben azt is megemlítették, amennyiben hasonló megjelenítési probléma adódik, azt haladéktalanul orvosolják. S hogy a tranzakciók a számlakivonat segítségével mindenképpen beazonosíthatóak.
Megkérdeztük, de az Ersténél, MKB-nál, K&H-nál és CIB-nél nem volt hasonló gond.