A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) azt vizsgálta a Magyar Postával szemben indított eljárásában, hogy a fogyasztók megfelelő információt kaphattak-e róla, mivel jár, ha a postán használják a bankkártyájukat. Vagyis hogy ez a tranzakció minden esetben készpénzfelvételnek minősül. S hogy tisztában lehettek-e az ezzel kapcsolatos költségekkel.
A hivatal megállapította, hogy a posta a vizsgált időszakban csak szóban tájékoztatta a fogyasztókat a bankkártyahasználattal kapcsolatos tudnivalókról. Ez a tájékoztatás azonban nem terjedt ki a díjak mértékére.
A posta most a fogyasztók megfelelő tájékoztatása érdekében vállalta, hogy a szóbeli felvilágosítást írásos figyelemfelhívással is kiegészíti. S kommunikációjában mindkét esetben utal arra, hogy a postai bankkártyás tranzakciók kézpénzfelvételnek minősülnek, melyek díja eltérhet a szokásos készpénzfelvételi díjtól.
A GVH az eljárás során feltárt valamennyi körülmény mérlegelése után úgy ítélte meg, hogy a közérdek leghatásosabban a Magyar Posta vállalásának elfogadásával biztosítható. Ezért az eljárást – a vállalás kötelezettségkénti előírásával egyidejűleg – megszüntette. A kötelezettségek teljesítését a GVH utóvizsgálatban ellenőrzi.
Ahogy megkaptuk ezt a közleményt, rákérdeztünk a postánál, miért minősül náluk minden kártyahasználat (díjjal terhelt) készpénzfelvételnek. Válaszukat itt olvashatják.