Nem tudta sikeresen beindítani saját országos üzlethálózatát, ezért tulajdonosa végelszámolást kezdeményezett az Arzenál üzletláncnál. Az Arzenál márka és a boltok “jelentős része” azonban megmarad – áll a cég hétfő reggeli közleményében.
Az okokról azt írta a cég, hogy a lakossági vásárlóerő csökkenése és a bolthálózat növelésének költségei miatt az üzleti tervek nem teljesültek. Ez pedig oda vezetett, hogy a pénzügyi befektető, a Montan Kft. június elején kilépett az Arzenál Kereskedelmi Kft.-t tulajdonló V-Contact Kft.-ből. Ezzel egy időben a Montan megvásárolta a pécsi székhelyű, önálló menedzsmenttel vezetett Arzenál-Régió Kft.-t. A cég állítása szerint a Reálból történt kiválásból az Arzenál-Régió (az Arzenállal ellentétben) megerősödve került ki: nemcsak megtartotta, de jelentősen növelni is tudta vevői számát és forgalmát.
Fotó: MTI / Kálmándy Ferenc
Az Arzenál tavaly decemberben jelentette be, hogy kiválik a Reál-csoportból, és országos hálózatot indít. Az Arzenál szabadabb árazási feltételeket akart kiharcolni magának, ezért döntött úgy, hogy kilép a Reálból, és saját bolthálózatával, illetve nagykereskedelmi központjaival önálló lesz. A főként az ország közepén és déli részén jelen lévő, hatvan saját bolttal és kétszáznegyven franchise-partnerrel rendelkező Arzenál ezzel rögvest az ország negyedik legnagyobb magyar kézben lévő élelmiszerlánca lett a CBA, a Coop és a Reál után.
Az Arzenál-csoport közvetlenül 900 főt foglalkoztatott, Pécsett és Budapesten összesen 25 ezer négyzetméteres logisztikai bázissal rendelkezik.