Gazdaság

Még Tarlós sem tudja, mi jön a dugódíj helyett

dugó (dugó)
dugó (dugó)

A főpolgármester az iparűzési adó „áthangolásával” oldaná meg a főváros szorongató pénzügyi gondjait. Szerinte így sem a vállalkozóknak, sem az embereknek nem lenne rosszabb.

Szeptemberig hozza meg a végleges döntést a kormány a BKV finanszírozása ügyében – nyilatkozta a főpolgármester a szerdai kormányülésről távozóban, ahol mintegy öt órán keresztül egyeztetett a közlekedési társaságról és a budapesti nagyberuházásokról. Tarlós István tulajdonképpen – ezt leszámítva – semmilyen konkrétumot nem árult el.

A behajtási díj pótlásáról szólva például jelezte, hogy vannak olyan lehetőségek, amelyeket kizártak, ám ezeket már nem részletezte. Mindösze annyit közölt, hogy ha rajta múlna, akkor az iparűzési adóból pótolná a remélt összeget, mert ­az „sem a vállalkozói szférát, sem a lakosságot nem érintené negatívan”.

A BKV hosszú távú finanszírozásáról szóló megállapodást április végén kötötte meg a kormány és a főváros. A dokumentum – több más elem mellett – szól a behajtási díj bevezetéséről, azonban az Országgyűlés július elején másként határozott. Korábban a főpolgármester többször is világossá tette, hogy nem ragaszkodik a közteher bevezetéséhez, hiszen eredetileg azt az előző városvezetés vállalta a 4-es metró uniós támogatásának kötelező feltételeként.

Az mindenesetre biztos, hogy a kormány jövőre már nem támogatja a BKV működését, így azt teljes egészében a főváros kasszájából kell fizetni. A városházának tehát néhány hónapon belül ki kell találnia, honnan tesz szert a hiányzó 20-30 milliárd forintra.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik