A telefonadó a vállalkozások közül azokat sújtja majd leginkább, akiknek a főtevékenységéhez elengedhetetlen a rendszeres, sok hívásból álló telefonálás. Tipikusan ilyenek a direktmarketinges, telefonos közvéleménykutató cégek, illetve egyes call centerek – írja a Napi Gazdaság.
A Direkt Marketing Szövetség szakmai véleményét nem kérték ki, ezért nem is ismerik a tervezett telekommunikációs adó részleteit – mondta a lapnaknak Benkő Lívia, a szövetség titkára, aki hozzátette: nem tartják szerencsésnek az adó évközbeni bevezetést, hiszen a cégek nem terveztek ezekkel a változtatásokkal, így valószínűleg borul legtöbbjük üzleti terve is.
A szövetség szerint a szakma jellegéből adódóan többségében nyugdíjas munkavállalókat, diákokat, családanyákat, megváltozott munkaképességű embereket érinthet hátrányosan a piac visszaesése.