Az áruházlánc célja a magyar élelmiszeripari termékek, a gasztronómia és a kultúra megismertetése külföldön. “Ez misszió a CBA részéről, nem lehet gyors megtérüléssel számolni” – mondta el Fodor Attila, a CBA Kereskedelmi Kft. kommunikációs igazgatója az MTI-nek.
A fennállásának 20. évfordulóját idén ünneplő kereskedelmi lánc tervei között szerepel Hungarikum Delikát nyitása még Münchenben, Párizsban Londonban és Madridban. Fodor Attila hozzátette: nem elképzelhetetlen, hogy ezek közül még az idén megnyit valamelyik, az üzletnyitásokról jelenleg is folynak a tárgyalások.
A tavaly rendezett párizsi mezőgazdasági kiállításon született meg az ötlet, hogy a magyar élelmiszeripari termékek népszerűsítése érdekében több európai városban is Hungarikum Delikát üzletet nyitna a CBA. Az akkori tapasztalatok alapján elmondható, van igény ezekre a termékekre külföldön, egyebek mellett ezért is döntöttek a megvalósítás mellett.
Tavaly a CBA hálózatának összforgalma 565 milliárd forint volt, 10 milliárd forinttal több, mint 2010-ben, az üzletszám érdemben nem változott, a CBA összesen 3.377 egységet működtet az országban.