Mint az FN24 nemrégiben megírta, a Magyar Telekom környezetvédelmi megfontolásból májustól 142,24 forintos pluszdíjat vezet be a sárga csekkes befizetésekre. Arra szeretnék ösztönözni ezzel ügyfeleiket, hogy válasszák az olcsóbb, hatékonyabb fizetési módokat (pl. távszámlás befizetés).
Nem a Telekom az egyetlen cég, amely ilyen lépésre szánta el magát – a Telenor például már 2008 óta kér 127 forintos felárat a csekkes fizetésekre.
Fotó: Kummer János
Ehhez képest a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság média- és hírközlési biztosa, Bodonovich Jenő most indított vizsgálatot, méghozzá kizárólag a Magyar Telekom sárga csekkes díjával kapcsolatban. Arra hivatkoznak, hogy sok fogyasztói panasz érkezett és a hivatal is érzékelte az érdeksérelmet.
Az eljárás már csak azért sem érthető, mivel mint az FN24 cikke kiderítette, ahol nem számítanak fel pluszdíjat a sárga csekkes befizetésekre, például a közüzemi cégeknél, ott is benne van a díjban a csekkel kapcsolatos költség, akkor is, ha ez nincs külön feltüntetve.
Másrészt mivel a sárga csekk drága, időigényes, visszaszorításával sokat lehetne spórolni. Hiszen még mindig sokan ragaszkodunk a csekkes befizetéshez. Úgy tűnik azonban, a médiahatóság tetszését nem nyerte el, hogy az üzleti szféra (népszerűségvesztés árán is) próbál lépni ez ügyben.
Az állam egyelőre nem tett lépéseket a sárga csekk kiszorítására, és a lapunknak adott nyilatkozat szerint nem is tervezi a közeljövőben. Mint a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) írta megkeresésünkre, a kormány változatlanul fontosnak tartja a rezsiköltségek kordában tartását, és mindent megtesz annak érdekében, hogy az energiaárak a lakosság teherviselő képességéhez illeszkedő módon és mértékben alakuljanak. Az NFM nem tervez változtatást a villamosenergia- és a földgázszolgáltatási díjak befizetési módjában. A csekken történő befizetésért külön díj így továbbra sem szedhető.