Gazdaság

Az USA-ban is a magyar fesztiválkártyát alkalmazzák

A magyar Metapay és az USA-ban, Kanadában, valamint az Egyesült Királyságban is jelen lévő Intellitix stratégiai együttműködési megállapodást írt alá.

Az elmúlt években a Szigeten és más magyar fesztiválokon bevezetett Metapay Fesztiválkártya a globális piacon is megjelenik 2012-ben. A cég ugyanis megállapodást kötött a rendezvények elektronikus beléptetésében világpiac-vezető Intellitixszel, és így európai és amerikai rendezvényeken biztosít majd készpénzmentes szolgáltatásokat.

A Metapay a világon azon kevés független pénzügyi-informatikai szolgáltató cég egyike, amely 2010 óta folyamatosan és biztonságosan szolgál ki különböző szabadtéri, alkalmi fesztiválokat készpénzmentes fizetési megoldással. 2011-ben több mint négymillió tranzakciót bonyolított le öt különböző fesztiválhelyszínen Magyarországon, többek között a Szigeten, a Heineken Balaton Soundon és a Volton.

Ezzel a teljesítményével a Metapay ma a világ legnagyobb rendezvényt „készpénzmentesítő” vállalkozása. Az Intellitix különböző fesztiváleseményeken biztosít elektronikus beléptetéssel kapcsolatos megoldásokat. Tavaly 1 millió rádiófrekvenciás azonosítót (angolul: RFID-taget) tartalmazó karszalagot bocsátottak ki amerikai fesztiválok többségén, többek között a nemzetközileg is ismert Lollapalooza fesztiválon és más rendezvényeken, mint a Coachella, Bonnaroo és az Austin City Limits.

„A készpénzmentes fizetési rendszerek – amelyek számtalan előnyt kínálnak az eseményszervezőknek – alapvetően átformálják a fesztiválszervezést. A két cég együttműködése meggyorsítja az új lehetőségek kihasználását” – mondja Serge Grimaux, az Intellitix vezetője.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik