A cafeteria-szakértők és a HR szakemberek is rengeteg ellentmondó információval találkoznak ezekben a napokban: a munkavállalók tekintélyes részét érintik a juttatási rendszerekkel kapcsolatos radikális változások. Az állam és intézményei nagyszabású kommunikációs kampánnyal fejelték meg a cafeteria iparág új szereplőinek bevezetését – mindezek ellenére az előnyök és a hátrányok még mindig nem világosak: korlátozott keretösszegek, alulfejlett elfogadó-hálózatok teszik kétségessé a 31%-os adótartalmú utalványok sikerét. Mindez az utalványhasználók figyelmét a jól ismert, működő háttérrel és elfogadói infrastruktúrával rendelkező rendszerek felé fordítja.
A Ticket Restaurant kibocsátójának, az Edenred Magyarországnak a szakértői leggyakrabban azt a panaszt hallják a HR-es munkatársaktól, cégvezetőktől, hogy a jelenlegi helyzetben nem találnak olyan jó megoldást, ami az eddigi kompenzációs keretek között elégítené ki az alkalmazottak igényeit. A legtöbb munkavállaló visszalépésként értékeli a változásokat a megelőző juttatási csomagokhoz képest. A hagyományos utalványok használhatóságát, sokoldalúságát az új iparági szereplők képtelenek biztosítani, és a munkavállalók attól tartanak, hogy értéktelen papírokat és kártyákat lesznek kénytelenek használni.
A cafeteria-szakértők és az Edenred tanácsadói is azt javasolják a döntéshozóknak és az alkalmazottaknak, hogy számoljanak és vegyék figyelembe az elfogadó-hálózatokat is, mielőtt választanának. Például a Ticket Restaurant és a Ticket Premium utalványok 65.000 étteremben és üzletben használhatók országszerte (és ezekben nemzetközi üzletláncok, illetve hipermarketek is beletartoznak) – ami több mint tízszerese az új piaci szereplők elfogadói hálózatának.
Az Edenred Magyarország elkötelezetten segít a hazai HR közösségnek ebben a nehéz időszakban: az 1993 óta hazánkban működő utalványkibocsátó megerősítette tanácsadói csapatát és elindította a www.edenredcafeteria.hu weboldalt, ahol könnyen használható kalkulátorok segítik a szakemberek és a munkavállalók döntését.