A kormány megszünteti a bor forgalomba hozatali járulékát, az Agrármarketing Centrum helyett pedig a jövőben a Magyar Turizmus Zrt.-vel végeztetné el a hazai borok népszerűsítésével kapcsolatos feladatokat – írja a Magyar Nemzet.
A napilap cikke szerint december végi ülésén döntött a kormány arról, hogy az agrár- és bormarketing-tevékenységgel kapcsolatos feladatokat az Agrármarketing Centrum helyett a Magyar Turizmus Zrt. lássa el a vidékfejlesztési miniszter szakmai felügyeletével. A döntéssel az országgal kapcsolatos marketingtevékenységek egy kézben összpontosulnak. A szervezeti átalakulás részleteit március 31-ig kell kidolgozni – közölte a Vidékfejlesztési Minisztérium.
A kormány egyúttal arra is utasította a vidékfejlesztési minisztert, hogy készítse elő a jogszabályokat a bor forgalomba hozatali járulékára fizetett kötelezettség megszüntetésére. A kormány határozott célja, hogy csökkentse a vállalkozások terheit, ezért született a döntés.