A cég vezetése szerint a döntés egyrészt megszünteti a monopoljellegű függőséget, másrészt az éves karbantartás mintegy 2 milliárd forinttal kevesebbe kerül majd.
A vasúttársaság pénteki közleménye szerint a felsővezeték üzemeltetésének visszaszerzése stratégiai jelentőségű, de a döntésben az is közrejátszott, hogy az üzemeltetés ráfordításai 2006 óta megduplázódtak. Az sem mellékes, hogy az elmúlt években a rendszer karbantartása nem felelt meg az elvárásoknak, az ingadozó felsővezetékes energiaszolgáltatás jelentős vonatkéséseket, forgalmi zavarokat okozott. Az elmúlt hat évben a felsővezetékkel összefüggő vonatkésések éves átlaga kétszeresére nőtt. 1997 és 2004 között a felsővezeték problémák miatt 725 órát késtek a vonatok, míg 2005 és 2010 között már 1437 órát.
A visszaszervezés hozadéka, hogy megszűnik a MÁV jelentős kitettsége a monopoljellegű felsővezeték karbantartási piacon. A karbantartás visszaszervezése jelentős költségmegtakarítást is eredményez: 2012-től éves szinten közel 2 milliárd forint megtakarítás érhető el, így a visszaszervezés költsége alig több mint egy év alatt megtérül.