A napilap keddi száma ismerteti, hogy az Országgyűlés tavaly határozott úgy, hogy a pénzügyi szervezetek és ügyfeleik között tavalyelőtt megszaporodott viták gyors és olcsó rendezése érdekében felállítja az intézményt, amelyhez az olyan panaszosok fordulhatnak akik sikertelenül próbálták rendezni konfliktusaikat a pénzügyi szolgáltatókkal. A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete mellett működő intézmény ez év júliusában kezdte meg működését.
Binder István, a pénzügyi felügyelet szóvivője a Világgazdaságnak elmondta, hogy a testülethez mintegy háromszáz – többnyire banki vagy biztosítói tevékenységgel kapcsolatos – fogyasztói kérelmet nyújtottak be. A múlt héten már meg is tartották az első tárgyalásokat, sőt néhány ügyet már le is tudott zárni az intézmény. A beadványok negyedét azonban vissza kellett utasítani, mert például nem pénzügyi szolgáltatóval volt kapcsolatos, vagy az ügyfél nem kísérelte meg a vita közvetlen rendezését.
A testületnél folyó eljárások többféle módon is lezárulhatnak, és már mindegyik kimenetelre akadt példa. Öt-tíz alkalommal már a tárgyalást megelőzően sikerült megegyeznie a az ügyfélnek és a szolgáltatónak. Több esetben a szolgáltató alávetette magát az eljárásnak, és elfogadta a békéltető testület határozatát. Ám előfordult az is, hogy a szolgáltató nem volt hajlandó együttműködni a testülettel. Ilyenkor az utóbbi ajánlást hoz, amelynek végrehajtása nem kötelező, ám ha az hatvan napon belül nem valósul meg, akkor a testület az ügyet a szolgáltató megnevezésével nyilvánosságra hozza – olvasható a Világgazdaságban.