Na persze vannak dolgok, amiket még szeretünk megfogni,
megszagolni, felpróbálni, és ez lehet, hogy még sokáig így is marad, de
kétségkívül afelé haladunk, hogy virtuálisan intézzük vásárlásaink nagy részét
is. Ezen a héten a biztonságos internetes vásárlás ügyében tudatosodunk tovább.
A kártyás vásárlásról a videóban hallhatunk, a jogainkról és praktikus
tudnivalókról pedig itt a továbbiakban.
Az interneten gyakorlatilag bármilyen termék
forgalmazható, így szinte bármit megvehetünk. A hazai és az uniós jogszabályok
szigorú feltételeket támasztanak azonban a webáruházak üzemeltetőivel szemben,
de a csalások és visszaélések megelőzése érdekében nekünk is ébernek kell
lennünk.
A szolgáltató (webáruház) köteles biztosítani, hogy a
szerződéskötés során vásárlóként a megadott adatainkat ellenőrizni és javítani
tudjuk, és a megrendeléstől számított 48 órán belül visszaigazolást kell küldenie.
Ha ez nem történik meg, akkor mentesülünk a szerződéses kötelezettségeink
teljesítése alól.
Eltérő megállapodás hiányában a szolgáltató a
vásárlótól kapott felszólítás kézhezvételétől számított 30 napon belül köteles
a teljesítésre, vagyis az áru leszállítására. Ha mondjuk nincsen raktáron, amit
megrendeltünk, akkor a webáruháznak mindenképpen értesítenie kell minket erről
és a már kifizetett összeget vissza kell, térítse.
Ha megérkezett a termék, amit megvásároltunk a neten,
azonnal nézzük meg, ellenőrizzük és próbáljuk ki! Az áru átvételétől számított
8 napon belül indoklás nélkül elállhatunk ugyanis a szerződéstől. A termék
visszaküldésével kapcsolatos költségeket azonban ilyenkor mi viseljük.
A témáról bővebben a www.mindennapipenzugyeink.hu oldalon olvashat.
Készült a Pénziránytű Alapítvány támogatásával.
