A Napi Gazdaság cikke szerint Fellegi Tamás fejlesztési miniszter képviselői kérdésre adott válaszából kiderül, hogy átépítenék például a Kelenföld-Százhalombatta, a Budapest-Nyugati pályaudvar-Rákospalota-Újpest szakaszokat, sőt utóbbi esetben Vácig újulna meg a pálya. Fejlesztenék a Kőbánya-Kispest-Cegléd közötti, illetve átépítenék a Szolnok-Szajol közötti szakaszt, és innentől a Püspökladányig tartó részen kiépítenék a biztonságosabb közlekedést elősegítő, úgynevezett vonatbefolyásoló rendszert is, amelynek költsége 12 milliárd forint lenne.
A hálózatfejlesztéssel kapcsolatos pályázatok az előkészítés fázisában vannak, ahogyan a Nyugati pályaudvar és a váci állomás átépítésének terve is. Az előbbi 34 milliárd forintba, az utóbbi 16 milliárd forintba kerülne. Ahogy a többi beruházásnál, itt is százszázalékos uniós támogatási aránnyal számol a kormány. Szintén több milliárd forintot költenének a budapesti elővárosi vonalak mentén a P+R parkolók kialakítására – ismerteti a Napi Gazdaság.