Gazdaság

Tovább nyomulnak a kínaiak az autóiparban

A Volvo után többségi kínai tulajdonba kerülhet a pénzügyi nehézségekkel küzdő Saab is.

A svédországi gyárban még mindig nem indult újra a június első napjaiban már másodjára leállított termelés az alkatrészellátás akadozása miatt. A pénzügyi nehézségekkel küszködő cég nem tudta teljes egészében kifizetni beszállítóit.

A holland tulajdonos, a Spyker Cars még egy kínai partnert vinne a vállalkozásba, a Youngman Lotus autógyártót, amely a napokban aláírt szándéknyilatkozat szerint 29,9 százalékos részesedést vesz a cégben. Előzőleg a Pang Da kínai autókereskedelmi céggel írtak alá hasonló megállapodást 24,4 százalékos részesedés vásárlásáról. Ezzel a kínaiaknak már 54,3 százaléknyi részvénytulajdona lesz a csoportban, bár a svédek szóvivője szerint “a hatalmi központ” a Saabnál marad.

A két kínai cég összesen 245 millió eurót tesz be a cégbe, és a Kínában forgalmazott Saabok állítólag a Youngman üzemében készülnek majd. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy mikor indul újra a gyártás a Saabnál, de az már biztosra vehető, hogy a nyári szünetet a felére csökkentik, amihez hozzájárult a szakszervezet is.

A Pang Da japán márkákat, Toyota, Honda és Subaru kocsikat forgalmaz Kínában.

A Spyker 2010 elején állapodott meg arról, hogy megveszi a Saabot a General Motorstól.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik