Továbbra is Dirk Gerkens, az RTL Klub vezérigazgatója (képünkön) a magyar médiaipar legbefolyásosabb embere a Marketing&Média ötvenes listáján. Negyedik alkalommal állítottak össze ilyen rangsort. Második helyen áll Simon Zsolt, a TV2 vezérigazgatója, a harmadikon pedig Rákosi Tamás, az IKO-csoport vezetője. Szalai Annamária, a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság elnöke az ötödik helyen debütált.
A Marketing&Media 2008-ban készítette el a magyar média legbefolyásosabb embereinek listáját. A TOP 50-et a Marketing & Médiaszaklap szerkesztőbizottsága, valamint a magazin szerkesztőségének tagjai állították össze szavazással. A felsorolásban médiatulajdonosok, médiavállalati vezetők, ügynökségi vezetők és marketingigazgatók egyaránt megtalálhatóak.
A friss, szerdán nyilvánosságra hozott listán Dirk Gerkens, Simon Zsolt és Rákosi Tamás után Bayer József, az Axel Springer vezetője áll a negyedik helyen. Szalai Annamária után kiadónk, a Sanoma Media Budapest vezérigazgatója Szabó György a hatodik. Hetedik helyezett Mihók Attila, a Ringier ügyvezető igazgatója, nyolcadik Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója, kilencedik Vidus Gabriella, az RTL Klub kereskedelmi igazgatója, tizedik pedig Somlói Zsolt, a MindShare médiaügynökség vezetője.
A médiacégek vezetői teszik ki a listán szereplők majdnem kétharmadát, de feljövőben vannak az ügynökségi vezetők és a főszerkesztők is. Csökkent viszont a telekommunikációs és piackutató szektor befolyása, csakúgy, mint a nők aránya a befolyásosak között. Az is látszik, hogy a médiaelit tagjai középkorúak: 35 év alatt nehéz a listára kerülni. Az ötvenes lista negyede cserélődött – kiesett többek között Várdy Zoltán és Geszti Péter, bekerült például Steve Varcoe, Mező László és Medveczky Balázs.