Az emberek csaknem fele a munkanélküliség növekedésére, többsége az árak emelkedésére, kétharmada pedig reáljövedelme csökkenésére számít. Az úgynevezett Komplex Fogyasztói Bizalom Index tovább csökkent márciusban, jelenleg 140,5 pont az értéke.
A Fogyasztói Várakozások Indexe 2011 első negyedévében mintegy 20 ponttal esett, jelenleg 170,8 ponton áll. A visszaesés oka, hogy romlott a háztartások várt pénzügyi helyzetének és az ország gazdasági helyzetének megítélése. Utóbbinál főleg a 12 hónapra vonatkozó várakozások romlottak.
A Vásárlási Hajlandóság Index esetében is jelentős visszaesés történt márciusában, 14 pontos csökkenéssel 106,7 ponton áll a mutató. A vásárlási hajlandóság a válság mélypontján, 2009 márciusban mért szinten van. Ennek oka elsősorban a makrogazdaság alakulása, a benzin-, valamint az élelmiszerárak emelkedése – közölte Kozák Ákos, a GfK Hungária igazgatója.
A munkanélküliség alakulásával kapcsolatban 2011 márciusában tovább emelkedett a ráta növekedésére számítók aránya az előző negyedévhez képest. A lakosság közel fele (44 százalék) számít a munkanélküliség növekedésére, míg korábban egyharmaduk vélekedett így.
A hitelfelvételi kedv csökkent, a lakosság harmada úgy gondolja, most nem alkalmas az idő hitelfelvételre, 60 százalékuk pedig soha nem venne fel hitelt. Ennek háttérben az áll, hogy a lakosság közel fele a hitelkamatok növekedésére számít a következő 12 hónapban.