Gazdaság

Fogyasztóvédelmi kapcsolattartók a bankoknál

Január végéig kellett bejelenteni nevüket, elérhetőségüket.

Február közepéig 526 fogyasztóvédelmi kapcsolattartó kezdte meg munkáját a bankoknál – közölte a Világgazdasággal a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének (PSZÁF) szóvivője. Erre több törvénymódosítás is kötelezte a pénzügyi szolgáltatókat. Az intézmények mintegy háromnegyede határidőre eleget tett a kötelezettségének, néhány nap késéssel több piaci szereplő is pótolta a hiányt.

Binder István szerint a mulasztás többnyire csak figyelmetlenség volt. Mivel új tevékenységről van szó, ezért a felügyelet még nem büntetett, csak emlékeztetőt küldött az érintetteknek. A szóvivő azt mondta, a közvetítők feladata tartani a kapcsolatot a felügyelettel, és koordinálni az intézményen belüli fogyasztóvédelmi teendőket. Nekik kell kialakítaniuk a panaszkezelés figyelését, gondoskodniuk arról, hogy az arról készülő beszámolók eljussanak a felügyelethez és a cégek vezető testületeihez.

A kapcsolattartóktól a felügyelet azt is elvárja, hogy kezdeményezzék a fogyasztói szemléletmód fejlesztését célzó tájékoztatók elkészítését és megjelentetését a szolgáltató internetes felületén és az ügyfélfogadásra nyitva álló helyiségeikben való elérhetőségét. Feladatuk még, hogy elősegítsék cégük együttműködését a PSZÁF-fal és más szervezetekkel.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik