Gazdaság

A tévéknek tetszenek az új reklámszabályok

Az új médiatörvény engedélyezi a termékelhelyezést, és a reklámblokkokkal sem kell többet 20 percig várniuk a csatornáknak.

Az RTL Klub, a TV2 és a Viasat vezérigazgatója is kedvezőnek nevezte az új médiatörvény reklámszabályait az OMD Hungary csütörtöki kerekasztal-beszélgetésen. A médiaügynökség szakmai konferenciájának témája, hogy milyen hatással van a jogszabály a reklámszakmára.

Simon Zsolt, a TV2 vezérigazgatója üdvözölte a termékelhelyezés lehetőségét, amely szerinte új hirdetési forrásokat és akár új, kimondottan erre alapozott műsorokat is eredményezhet. A médiatörvénnyel összefüggésben szólt arról: a kereskedelmi csatornák gördülékenyen kezdték el alkalmazni a jogszabályt januártól, de nem lehetnek biztosak abban, hogy minden esetben ugyanúgy értelmezik azt, mint a médiahatóság, így “a keretek kialakítása” még hátravan.

Hasonlóan vélekedett Dirk Gerkens, az RTL Klub vezérigazgatója is, hangsúlyozva: a médiatörvény új lehetőségeket nyit meg társaságuk számára, lehetővé teszi például, hogy több csatornát indítsanak.

Farsang Péter, a Viasat vezérigazgatója elmondta: csatornáik Angliában vannak bejegyezve, így számukra az ottani szabályozás az irányadó, a magyar reklámszabályok könnyítésével azonban helyzeti előnyük egy része “elolvad”.

Azzal kapcsolatban, hogy a televíziókban a reklámok időtartama csak az egész órától egész óráig tartó időszakokban nem haladhatja meg a 12 percet, a bárhogyan számított egy órára viszont januártól már nem érvényes a korlátozás, Simon Zsolt elmondta: ez nagy rugalmasságra ad módot a TV2-nek, ahogy az is, hogy nem kell eltelnie húsz percnek két reklámblokk között.

Dirk Gerkens kifejtette: a módosítás csakugyan lehetőség a televíziók számára, de meg kell találni a középutat, ezért az RTL Klub továbbra sem tervezi, hogy – amerikai mintára – tízpercenként megszakítsa műsorait.

Domokos Szilárd, a Sanoma marketing- és PR-igazgatója kifejtette: a televízióknak csakugyan kedveznek az új reklámszabályok, de nem biztos, hogy a szakma egészének is. Mint mondta, fennáll a veszélye, hogy a televíziós hirdetési lehetőségek bővülése ellenére nem jut több pénz reklámra, hanem a hirdetők máshonnan “csipegetnek le”. Szólt arról is, hogy az online és a nyomtatott sajtóban továbbra sincs lehetőség termékelhelyezésre, az változatlanul burkolt reklámnak minősül.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik