Pályázati felhívást tett közzé az Agrármarketing Centrum, az AMC, a kis- és középvállalkozások, valamint a családi gazdaságok számára, hogy megjelenhessenek a magyar élelmiszeripart, gasztronómiát népszerűsítő termékbemutató, szakmai illetve fogyasztói bel- és külföldi kiállításokon, rendezvényeken.
Az AMC célja, hogy elősegítse a hagyományosan magyar, különleges és prémium minőségű termékek és kézműves élelmiszerek piaci pozíciójának, ismertségének növelését kül- és belföldön egyaránt. A pályázatokat február 17. és augusztus 31. között lehet benyújtani az AMC-hez. A támogatás összege 200.000-2.000.000 forint között mozog, amelyhez legalább 50 százalékos vállalkozói önrészt kell biztosítania a pályázónak.
Az utóbbi években – emlékeztet a vidékfejlesztési tárca – az AMC kizárólag azokon a kiállításokon és rendezvényeken biztosított kedvezményes részvételi lehetőséget az élelmiszeripari vállalkozásoknak, amelyeken az intézmény maga is részt vett kiállítóként. A közösségi standon ilyenkor csak minimális területfoglalási és részvételi díjat kellett fizetniük a vállalkozásoknak.
Emellett azonban számos olyan kiállítást, fesztivált, rendezvényt is szerveznek mind bel- és külföldön, ahol az érdeklődő vállalkozók kisebb száma miatt nem érdemes az AMC-nek kollektív standon megjelennie. Mindettől függetlenül lehetnek olyan célterületek, ahol egyes, speciális terméket előállító kisebb vállalkozások számára a megjelenés kiemelt üzleti jelentőséggel bír, ezért az AMC a pályázat kiírása mellett döntött – áll a Vidékfejlesztési Minisztérium közleményében.