A kétszemélyes gépkocsi egyötöde karbonszál-erősítésű polimerből készült. Erőforrását egy 800 köbcentiméteres, kéthengeres dízelmotor és egy villanymotor alkotja. Ezek kombinációja óránként 160 kilométeres csúcssebességre képes felgyorsítani a 795 kilos autót.
Az XL1 egyelőre csak prototípusként létezik, mivel a gyártásához felhasznált anyagok ma még roppant drágák. Ám Wolfsburgban meggyőződéssel vallják, hogy a hibrid meghajtás és a szénszálas karosszéria kombinációja jelenti az autógyártás jövőjét.
A VW vetélytársai sem alszanak: a BMW két hónappal ezelőtt jelentette be, hogy 2013-tól kezdve sorozatban akarja gyártani az XL1-hez hasonló technológiát megtestesítő új sportkocsiját, amely egyelőre a Vison Efficient Dynamics kódnevet viseli. A stuttgarti rivális, a Mercedes Benz pedig egyre több modelljébe épít be karbonszál erősítésű alkatrészeket.
AJÁNLOTT LINKEK:
Képek és további részletek – angolul (Engadget)