A közlemény szerint a Phytotec Hungária Bt. által forgalmazott Iberogast elnevezésű termék reklámja 2009 júniusa és novembere között tíz alkalommal jelent meg az Axel Springer Kft. által kiadott lapokban – a Kiskegyedben, a Kiskegyed konyhájában, a Hölgyvilágban és a Fanny-ban – úgy, hogy a lap adott oldalának egyharmadán a fogyasztók által is felismerhetően a termék reklámja, míg az oldal kétharmadán a különböző gyomorpanaszokkal foglalkozó, formálisan szerkesztői tartalomnak tűnő, “Amikor a gyomor fellázad” című cikk volt olvasható.
A cikk elhelyezéséből nem derülhetett ki egyértelműen az olvasó számára, hogy itt nem objektív tájékoztatásról van szó – hangsúlyozza a GVH. Hozzáfűzik: a cikk végén található, a fogyasztók számára nem egyértelmű jelzés alapján kiderül, hogy fizetett közleményről van szó, de ez az információ csak az impresszumból válik érthetővé, tehát ha csak az olvasó nem lapoz az újság végére, hogy értelmezze a jelzést, nem tudhatja, hogy fizetett hirdetést lát.
A GVH szerint a vizsgált kereskedelmi gyakorlat elsősorban olyan fogyasztók magatartásának a befolyásolására volt alkalmas, akik valamilyen, a reklámokban szereplő gyomorproblémában érintettek, ezért a potenciális fogyasztók az átlagosnál sérülékenyebb fogyasztói csoportot alkotnak.