Míg 2004 és 2006 között decemberben 25 százalékkal nőtt meg a forgalom egy átlagos hónaphoz viszonyítva, addig 2007-ben ez a szám 20 százalék, 2008-ban 16 százalék, míg tavaly már csak 11 százalék volt – áll a GfK Hungária Piackutató Intézet felmérését tartalmazó közleményben.
A hipermarketek látogatottsága is megemelkedik decemberben. Míg egy-egy évközi hónapban a magyar háztartások tagjainak 50-60 százaléka látogat el valamilyen hipermarket áruházba, addig decemberben ez az arány a 70 százalékot közelíti. A hagyományos kisboltok esetében ilyen mértékű vevőkör-bővülés nem figyelhető meg.
A karácsonyi (november-december) időszakban 2005-2007 között átlagosan 40 százalékkal magasabb forgalmat mértek a kereskedők a ruházati piacon, az egész évre jellemző kéthavi átlaghoz képest.
Ezt követően – 2008 utolsó két hónapjában, amikor már érezhető volt a válság – már csak 30 százalék volt ez a többletforgalom. Tavaly, a korábban kezdett akcióknak köszönhetően, a november-decemberi forgalom már újra többletet hozott, azonban a szezonális ruhaforgalom 37 százaléka akcióban fogyott el.
AJÁNLOTT LINKEK: