Gazdaság

Egyre többen bankolnak a neten

A tavalyi első félévéhez képest egy év alatt jelentősen, 3 százalékponttal 16,5 százalékra nőtt a banki szolgáltatásokat interneten keresztül igénybe vevők száma a banki ügyfelek körében.

Mindez azt jelenti, hogy bő egy év alatt 200 ezerrel nőtt az új online bankhasználók száma. Így a 15-69 éves korosztály körében gyorsan nő azok aránya Magyarországon, akik fontosabb pénzügyi döntéseik előtt az internetet hívják segítségül – állapítja meg a GfK Hungária tanulmánya.

Míg 2008-ban még csak minden negyedik, addig 2010 szeptemberében már majdnem minden harmadik banki ügyfél tett így információgyűjtési szándékkal.

Az internet által kínált lehetőségeket nemcsak az információk keresése és az egyes pénzintézetek ajánlatainak összehasonlítására veszik igénybe a pénzintézeti ügyfelek, de pénzügyi tranzakcióikat is egyre többen hajtják végre elektronikus csatornákon keresztül.

“Ez év őszére az online banki szolgáltatásokkal rendelkező és e szolgáltatást használók száma gyakorlatilag elérte az egymillió főt” – idézi az összegzés Bacher János, a GfK Hungária ügyfélkapcsolati igazgatóját.

Az online lehetőségek előretörésével párhuzamosan jelentősen csökkent azoknak a száma, akik banki ügyeik intézése érdekében még most is rendszeresen bankfiókba járnak, és személyesen bankolnak. Az összes banki ügyfél negyede saját elmondása szerint már nem jár bankfiókba.

Ha valaki igénybe veszi az online banki szolgáltatásokat, egyúttal gyakori bankhasználóvá is válik. Míg a lakosság havonta átlagosan alig több mint 1 alkalommal tér be egy bankfiókba, addig egy átlagos online bankoló több mint 5 alkalommal jelentkezik be a bank weboldalán keresztül – derül ki a GfK Hungária jelentéséből.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik