Gazdaság

Mi vagyunk az autóipar új Eldorádója

Szlovákia és Csehország után Magyarországon az autóipar új Eldorádót fedezett fel magának - írta szerdán a Die Presse című osztrák lap.

Autógyártó konszernek és beszállító cégek eurómilliárdokat fektetnek be az országban – mutatott rá a napilap. Felidézte: az Opel szeptember végén bejelentette, hogy félmilliárd eurós beruházással bővíti szentgotthárdi gyárát, majd három nappal később az Audi közölte, hogy 900 millió euróért fejleszti győri telephelyét.

A győri ezernyolcszáz, a szentgotthárdi fejlesztés ezer munkahelyet teremt. Budapest emiatt mélyen a zsebébe nyúl támogatásokért, a gazdasági sajtóban a befektetési összeg akár öt százalékáig terjedő támogatásról jelentek meg találgatások – állt a cikkben. De a kormány azt reméli, hogy az állami szubvenció néhány év alatt megtérül nagyobb adóbevételek és a vásárlóerő javulása révén.

Emellett a Volkswagen igazgatótanácsának elnöke, Martin Winterkorn szerdán jelentette be: elképzelhetőnek tartja, hogy Esztergomban készüljön a Suzuki és a Volkswagen közös fejlesztéű kisautója.

Magyarország tudatosan választotta ki az egyik leginkább támogatásra érdemes ágazatként az autógyártást. A cél az országot “a régió legjövedelmezőbb és legversenyképesebb befektetési helyévé tenni” – idézte az osztrák lap Orbán Viktor miniszterelnököt.

2009-ben Magyarország az összeszerelt gépjárművek számát (180 500) tekintve még messze elmaradt például Csehország (967 760) vagy Szlovákia (461 340) mögött, ez azonban hamarosan megváltozhat – mutatott rá a lap a Mercedes, az Audi és a Suzuki termelési terveit említve.

A válság végének körvonalazódásával a beszállítók is növelik befektetéseiket – írta a szerző, példaként említve többek között a Hankook rácalmási és a Bosch miskolci üzemének bővítését. Az alkatrészgyártók erősödő jelenléte “önjáró hatást” vált ki, az autókonszernek szempontjából elérte a “kritikus tömeget”, amitől egyszerűen érdekessé válik a befektetési helyszín – vélekedett Wölfer.

A havi 712 euró bruttó átlagkereset és több mint tíz százalékos munkanélküliség miatt Magyarország munkaadói szemszögből is érdekes a befektetőknek. A nagy konszernek, mint az Audi vagy a Mercedes tudatosan keresik az együttműködést a helyi főiskolákkal, hogy kiképezzék és időben magukhoz kössék a szükséges szakembereket – írta a Die Presse.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik