Az APEH Központi Hivatalának Adóügyi Főosztálya olyan szoftver kifejlesztését kezdeményezte, amely vizsgálja, hogy a meghatalmazott körül „minden adat rendben van-e”.
Ezt a szoftvert néhány napja futtatják. Azon meghatalmazottak, akik azt tapasztalták, hogy megszűnt a hozzáférésük valamely megbízójuk kapcsán, a következő esetekre gyanakodjanak: olyan rovatot is kitöltöttek, amit nem kellett volna (annak ellenére, hogy azt hibamentesen feldolgozták), vagy megváltoztak azon könyvelőirodának az adatai, akire a meghatalmazott az adatlapon hivatkozott (akkor is, ha pl. a könyvelőiroda átalakult).
A helyi igazgatóságokon működő adóalany-nyilvántartási részleg a törlésről levélben küld értesítést, amely a törlést követően hetekkel később kerülhet kézbesítésre. Az értesítés nem határozat (vagy végzés), így azzal kapcsolatban nincs helye fellebbezésnek, még akkor sem, ha esetleg az valamilyen jogsértő eljárás következménye.
Miután a hivatal törölte a hozzáférést, ezért az egész folyamatot elölről kell kezdeményezni, ami új meghatalmazás, új nyomtatvány papíralapú elkészítését és benyújtását, illetve az ügyintézési határidő elteltét is igényli, ahhoz, hogy a könyvelő újra kezelhesse megbízójának adatait. Az intézkedés kapcsán az adóhatóság helyi igazgatóságánál arról beszélnek, hogy nekik nincs jogosultságuk a szoftver futásába beavatkozni, míg a Központi Hivatal pedig arra hivatkozik, hogy konkrét ügyben csak a helyi igazgatóságok adnak tájékoztatást.
