Gazdaság

A PSZÁF hárommillió forintra bírságolta az AXA Bankot

A hárommilliós PSZÁF-bírságot azért kapta a hitelintézet, mert megsértette az ügyfelek tájékoztatására vonatkozó jogszabályi előírásokat.

A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) a magyarországi AXA Banknál 2010. március 24-én fogyasztóvédelmi célvizsgálatot indított annak megállapítására, hogy a bank a lakossági hitelezési tevékenysége során betartja-e a jogszabályi előírásokat.

A felügyelet helyszínen kívüli vizsgálatot és két, szúrópróbaszerűen kiválasztott fiókban helyszíni ellenőrzést is végzett. A próbaügylettel többek között a szerződéskötést megelőző tájékoztatást vizsgálta az ingatlanfedezet mellett nyújtott lakáshiteleknél.

A pénzügyi felügyelet megállapította, hogy a bank fiókjaiban nem volt megfelelő az ügyfelek tájékoztatása, nem lehetett megtalálni a fogyasztók számára fontos, a hitelintézeti törvényben meghatározott dokumentumokat: üzletszabályzat, szerződési feltételek, kamatok, szolgáltatási díjak, az ügyfeleket terhelő egyéb költségek listája, panaszkezelési szabályzat.

A PSZÁF a hiányosságok megszüntetése mellett kötelezte a bankot, hogy 2010. szeptember 30-ig nyújtson be belső ellenőri jelentést a jogszabályok betartásának ellenőrzéséről – áll a felügyelet közleményében.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik