Az internetre is föltett Optiresource programból az érdeklődő néhány kattintással megtudhatja, hogy az egyes meghajtási típusok mekkora energiafelhasználással és mekkora károsanyag-kibocsátással járnak.
A program kidolgozói a járművek energiafogyasztását benzinegyenértékre (liter/100 kilométer) átszámolva adják meg, az emissziót pedig gramm/kilométerben. A számítások alapjául minden kategóriában egy-egy tipikus kompakt autót vettek, mintegy 95 lóerős teljesítménnyel és a legkorszerűbb motorral, illetve akkumulátorral.
Az Európai Unió államaira jellemző áram-előállítási index azt mutatja, hogy a hálózatba táplált áram 56 százaléka fosszilis energiahordozók – szén és szénhidrogének – elégetéséből, mintegy 18 százaléka megújuló forrásokból származik, a fennmaradó hányadot pedig atomerőművek állítják elő.
Ebből kiindulva kiderül, hogy egy korszerű lítiumion-teleppel ellátott villanyautó szén-dioxid-kibocsátása 87 gramm megtett kilométerenként. Ez ugyan jóval alatta marad a hasonló kategóriába tartozó dízel- vagy benzinmotoros autók emissziójának (156, illetve 162 gramm), ám azt mutatja, hogy szemfényvesztés “emissziómentes villanyautókról” beszélni.
A tézisből csupán annyi igaz, hogy az elektromos autók menet közben nem pöfékelnek szén-dioxidot a légkörbe.