Az építőipari vállalkozásnak hitelező cégek képviselői regisztrációt követően léphettek be egy szegedi étterem épületébe, amely bejáratánál biztonsági őrök álltak.
Galina Zsolt, a Szeviép Zrt. alvállalkozójaként az M43-as autópálya építésénél régészeti földmunkákat végző Ásatárs Kft. ügyvezetője a megbeszélés előtt elmondta, a biztosítékkal nem rendelkező hitelezőinek a cég a csődegyezség során elismert követeléseik összesen 40 százalékának kifizetését ajánlotta föl.
A követelések 30 százalékát másfél év alatt összesen hat részletben törlesztené a cég, további 10 százalékot pedig akkor fizetne ki, ha az M43-as autópálya építésénél elvégzett munkák ellenértéke befolyik hozzá konzorciumi partnereitől.
Temesvári Zoltán ügyvéd – aki másfél tucatnyi, az M43-as autópálya építésében a Szeviép Zrt. alvállalkozójaként résztvevő vállalkozást képvisel – korábban elmondta, a Szeviép Zrt. 379 partnerének tartozik 10,5 milliárd forinttal, ebből mintegy kétmilliárd forint a vitatott követelés.
A Szeviép Zrt. első csődegyezségi tárgyalását június 10-én, a második megbeszélést július 12-én tartották, de akkor nem született megállapodás. A legutóbbi megbeszélésen a hitelezők azért hosszabbították meg a csődegyezség megkötésének határidejét tizenöt nappal, hogy ezidő alatt a cég megegyezésre juthasson két biztosított követeléssel rendelkező pénzintézettel.