Fellegi Tamás a Heti Válasznak adott interjúban hangsúlyozza: egy ekkora elvonás esetén “összeomlana Magyarország tömegközlekedési rendszere”. Elmondta, hogy az IMF-fel való júliusi tárgyalásokon felhívták a szervezet figyelmét, hogy a hitelszerződést nem az Orbán-kormány kötötte, így kerülhettek bele olyan vállalások, “amelyekről mára egyértelműen kiderült: megalapozatlanok voltak”.
A nemzeti fejlesztéi miniszter hozzáfűzte ugyanakkor: az egyezmény a kormányt is kötelezi.
A Malévról azt mondta, az IMF-küldöttséget is “meglepetésként érte a Malév valódi helyzete”, mivel bármi is történik a légitársasággal, nincs olyan forgatókönyv, amely valamilyen módon nem érintené a költségvetést. A tárca folyamatosan versenyjogi és támogatáspolitikai egyeztetésben van az Európai Unió illetékes szerveivel a Malév jövőjéről és lehetséges átalakításáról – mondta Fellegi Tamás.
Az interjúban beszélt a rendelkezésre álló európai uniós forrásokról is: “a Bajnai-kormány nagyságrendileg 1830 milliárd forintnyi szabad forrást hagyott utódjára a 2013-ig tartó időszakra, összehasonlításképpen a 2007-2013 közötti tervezési időszakra Magyarország számára elérhető források értéke összesen 7870 milliárd forint” – mondta Fellegi Tamás.