Gazdaság

Plazma helyett LCD-re vált a Panasonic

A Panasonic Corp. a jövőben a nagyméretű LCD panelek gyártására helyezi át a hangsúlyt a plazma tévék gyártásáról.

A több lépcsőben végrehajtott részesedésnövelés eredményeként a Panasonic 92 százalékos tulajdonrészre tett szert a Hitachi Ltd-ben. A Panasonic és a Hitachi nem közölte a tranzakció pénzügyi részleteit.

Az utóbbi időkben a plazma tévék kereslete jelentős mértékben visszaesett az LCD tévék javára, amelyek mintegy 90 százalékát adják a teljes laptévé forgalomnak.

A DisplaySearch piackutató vállalat adatai szerint a laptévék világpiacát az LCD tévékre összpontosító Samsung Electronics, az LG Electronics Inc. és a Sony Corp. uralja együttesen, több mint 40 százalékos részesedéssel.

A Panasonic a negyedik helyet foglalja el 7,7 százalékos piaci részesedéssel, a Sharp pedig 5,5 százalékos részesedéssel a hatodik helyen áll.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik