A Fiat vezérigazgatója cserébe azt ígérte, hogy 700 millió eurós beruházás keretében a Nápoly közeli Pomiglianóba hozzák a Pandák következő nemzedékének gyártását. Azt eredetileg a Fiat lengyelországi gyárába tervezték, a döntés több ezer munkahelybe kerülhet.
A 4642 dolgozónak majdnem kétharmada szavazott a korlátozásokra és a heti munkaidő növelésére. Az üzemben jelen lévő öt szakszervezet közül négy már a hét végén elfogadta a vezetésnek a beruházáshoz fűzött feltételeit, és csak egy szakszervezet vélte úgy, hogy a módosítások sértik a dolgozók jogait.
A Fiat 15 ezerre akarja növelni a létszámot Pomiglianóban, és évi 300 ezer Panda gyártását tervezi ott. Ez az évi 35 ezer autót gyártó üzem eddig a legrosszabb termelékenységű volt a Fiat öt olaszországi üzeme közül, amelyeknek egyike sem dicsekedhet nagy eredményekkel.
A külföldi üzemek sokkal termelékenyebbek: az öt olaszországi gyár 22 ezer dolgozóval 650 ezer autót állít elő évente, a lengyelországi Tychy üzem 600 ezret 6100 emberrel, a brazíliai gyár 730 ezret 9400 dolgozóval.
A Fiat a kormány nyomásának engedve vállalta, hogy ennek ellenére jelentősen növeli belföldi gyártását: a 2011 végéig tervezett, összesen 8 milliárd eurónyi beruházásának kétharmadát szánja olaszországi telephelyeire.