Gazdaság

Hűtlenek a céges banki ügyfelek

A meglévő kliensi kör 12-13 százaléka szünteti meg évente bankkapcsolatát, és vándorol át más pénzintézethez - derül ki a Dun & Bradstreet (D&B) adataiból.

Az elmúlt egy évben a D&B szerint az OTP volt az egyik nagy vesztes, vállalati ügyfélköre közel 2,5 százalékkal mérséklődött. Ugyanakkor megjegyzik, hogy a piacvezető pénzintézet vállalati klienseinek száma még így is közel 40 százalékkal nagyobb, mint a második szereplő K&H-é.

A legnagyobb növekedést az elmúlt egy évben az UniCredit, az Erste, illetve a CIB érte el a top tízes élmezőnyből. Az Axa Bank közel 7500 vállalati kliensével a 12. helyen áll, míg az Allianz Bank a 42., az ING pedig az 52. a céges ügyfelek száma alapján felálló 232-es listán – írta a Világgazdaság.

A B&D adatai szerint egyébként a piac erősen koncentrált: a vállalati bankszámlaszerződések 76 százalékán tíz hitelintézet osztozik, míg a maradék 24 százalékra 222 jut.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik