A 2010-2012-ig szóló üzleti terv 25 millió euró nyereséget célzott meg az időszak végére. A hétoldalas dokumentum a Roland Berger Stratégiai Tanácsadó cég együttműködésével készült, és azt megküldték Brüsszelnek abban a prezentációban, amelyet a visszaállamosítás indoklásához az Európai Uniónak is beterjesztett az előző kormány.
A dokumentum egyszerre számol két év távlatában a Malév létszámának 25 százalékos csökkenésével elsősorban az adminisztratív szférában, valamint a repülőszemélyzet csekély mértékű növekedésével, a repülőgép-személyzet bérének mérsékelt csökkentése mellett, mert szerintük a pilóták bérszínvonala magasabb a nyugat-európai kollégáikénál.
Az üzleti terv szerint megszüntetik a veszteséges járatokat, ugyanakkor a menetrendben szereplő úti célok száma 2012-re 51-ről 55-re nő, míg 2014-re eléri a hatvanat, írja a Magyar Hírlap.
Ehhez a dokumentum szerint a Budapest Airport (BA) utaskiszolgálási árának csökkentésére lenne szükség, hogy a díjak szintje az egyenrangú repterekével arányos legyen. Közép-Európában Budapest a teljes reptéri költség alapján az egyik legdrágább repülőtér.