Gazdaság

Át kell szabni a Malévet a túléléshez

Többek közt negyedével kevesebb munkavállalóval és a Budapest Airport utaskiszolgálási díjának csökkentésével tehető nyereségessé a Malév a cég üzleti terve szerint.

A 2010-–2012-ig szóló üzleti terv 25 millió euró nyereséget célzott meg az időszak végére. A hétoldalas dokumentum a Roland Berger Stratégiai Tanácsadó cég együttműködésével készült, és azt megküldték Brüsszelnek abban a prezentációban, amelyet a visszaállamosítás indoklásához az Euró­pai Uniónak is beterjesztett az előző kormány.

A dokumentum egyszerre számol két év távlatában a Malév létszámának 25 százalékos csökkenésével elsősorban az adminisztratív szférában, valamint a repülőszemélyzet csekély mértékű növekedésével, a repülőgép-személyzet bérének mérsékelt csökkentése mellett, mert szerintük a pilóták bérszínvonala magasabb a nyugat-európai kollégáikénál.

Az üzleti terv szerint megszüntetik a veszteséges járatokat, ugyanakkor a menetrendben szereplő úti célok száma 2012-re 51-ről 55-re nő, míg 2014-re eléri a hatvanat, írja a Magyar Hírlap.

Ehhez a dokumentum szerint a Budapest Airport (BA) utaskiszolgálási árának csökkentésére lenne szükség, hogy a díjak szintje az egyenrangú repterekével arányos legyen. Közép-–Európában Budapest a teljes reptéri költség alapján az egyik legdrágább repülőtér.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik