Mécs Imre, a Demján Sándor érdekeltségének számító Magyar Tőketársaság Zrt. vezérigazgatója a lapnak megerősítette: “vannak olyan elképzelések, amelyekben a mi szerepünk is felmerülhet”.
A nagybefektető képviselői arról tárgyalnak, hogy a nemzeti légitársaságot külföldi partnerekkel közösen vennék át, miután azt cégtechnikailag “megtisztították”, tartozásait pedig az állam rendezte.
A formálódó tervek szerint a Malév karbantartó és földi kiszolgáló leányvállalatait a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt.-hez csoportosítanák át, ezek ugyanis jól funkcionáló vállalatrészek. A Malév márkanév és egy repülő ma is az MNV egy erre a célra létrehozott leányvállalatának a tulajdona, azt korábban nem is privatizálták, tehát cégjogilag is lenne megfelelő helye az említett két társaságnak.
Ezek után a Malév maradékát felszámolnák, ami egyben konszolidációt is jelentene, hiszen a légitársaság hitelei mögött állami garanciavállalás áll, amit egy ilyen eljárásban lehívhatnának a bankok.
Ezek után indulhatna el egy új Malév, tiszta lappal, az ágazatban terjedő hírek szerint a jelenleginél jóval kisebb hálózattal. Az új cégnek nem kellene vesződnie a múltban kötött, sokszor előnytelen, ám gyakorlatilag felmondhatatlan partneri szerződésekkel, a márkanevet pedig ugyanúgy bérelhetné az Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. leányvállalatától, miként azt a jelenlegi Malév is teszi.