A hivatal közleménye szerint a cég tavaly július-szeptemberben megtartott “Nyári SMS promóció” elnevezésű játékával összefüggő reklámokban megtévesztette a fogyasztókat.
Ugyanakkor enyhítő körülménynek bizonyult például az, hogy a Vodafone egyes kommunikációs eszközein törekedett a teljes körű információ megadására, az akció megindítását követően pedig igyekezett javítani kereskedelmi kommunikációin.
A közlemény szerint a GVH súlyosító körülményként értékelte, hogy a Vodafone-nal szemben korábban már több alkalommal megállapította a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást.
A Vodafone Magyarország a birságról közölte: álláspontja szerint a “Nyári SMS promóció” során nem tanúsított jogsértő magatartást a mobiltelefon-társaság, éppen ezért a Vodafone keresettel fordult a Fővárosi Bírósághoz, hogy a Gazdasági Versenyhivatal változtassa meg határozatát.