Kormányzati szakértők szerint a MÁV-csoport jelenlegi struktúrájának megtartása mellett nem időszerű a több tízmilliárd forintos tőkejuttatás, amelyre a MÁV szerint szükség lenne.
Ehelyett javasolják, hogy a MÁV a következő hónapokban éljen meg saját bevételeiből, köztük a pályahasználati díjakból, és vesse bele magát egy, az egész cégcsoport működését új alapokra helyező reorganizációs terv kidolgozásába.
Ez azt jelentheti, hogy a MÁV-Start irányítása az anyavállalatától végleg a szolgáltatásait felügyelő közlekedési tárcához kerülne. Ezzel párhuzamosan a személyszállító társaság magába olvaszthatja a vasúti vontatási feladatokat ellátó MÁV Trakció Zrt.-t és a járművek karbantartásával, javításával foglalkozó vállalkozást, a MÁV Gépészet Zrt.-t.
Maga az anyavállalat, a MÁV Zrt. pedig a megmaradó vasúti vagyon hasznosítását végezheti a jövőben, írja a Népszabadság