A közösségi hálók vállalati használatához megfelelő szabályozás és az IT bevonása szükséges, de a vállalatok közül csupán minden hetedik számolt be arról, hogy formális folyamatokkal szabályozzák a közösségi eszközök üzleti használatát – derül ki a Cisco nemzetközi kutatásából.
A kutatás szerint a közösségi hálózatok mintájára a cégek üzleti szintű együttműködési technológiák bevezetését tervezik, amelyek ugyanolyan egyszerűen használhatók, gyorsak és széles körben elfogadottak, mint a legnépszerűbb közösségi hálók.
A közösségi hálók leginkább a marketing, a kommunikáció, a HR és az ügyfélszolgálat területén váltak a vállalati eszköztár szerves részévé. E területek felelősei felismerték a párbeszédes kommunikáció előnyeit az egyirányú kommunikációval szemben.
A kutatás szerint a megkérdezett informatikai döntéshozók és a végfelhasználók 96 százaléka tisztában van vele, hogy az együttműködési technológiák hozzájárulnak a jövőbeli üzleti sikerekhez.