Gazdaság

40 százalékkal kevesebb tévé fogyott

Magyarországon két éve csökken a kereslet a szórakoztató elektronikai termékek iránt, az idén a visszaesés elérheti a 30-40 százalékot is, fellendülés csak a jövő év második felében, nyártól várható, részben a foci világbajnokság miatt, amikor az átlagnál mindig jóval több televíziót vesznek a háztartások.

Stark István, a Panasonic South-East Europe Kft. vezérigazgatója elmondta: a magyar piacra nemcsak a válság hatott negatívan, hanem az is, hogy a nyáron 5 százalékponttal megemelték az áfát.

A Balkánért és Romániáért is felelős vezérigazgató kifejtette: amikor tavaly október-novemberben a magyar piacon már erőteljesen csökkent a forgalom, Romániában még két kétszámjegyű volt a növekedés.

Igaz, később a visszaesés is a nagyobb volt Romániában, részben azért, mert ott nagyon nagy, egyes hálózatokban 70 százalékos arányban vásárolták hitelre az emberek a szórakoztatóipari termékeket. Magyarországon a legmagasabb arány sem haladta meg az 50 százalékot.

A magyar és a nyugat-európai piacról a vezérigazgató elmondta: amikor Magyarországon jól megy a gazdaság, akkor itt sokkal nagyobb mértékben, akár 30-40 százalékkal is nő a kereslet, miközben a nyugati országokban már 3-5 százalék is nagyon jónak számít.

Stark István elmondta, hogy az elmúlt években átalakult a termékek keresleti szerkezete is: miközben a digitális fényképezőgépek iránt csökkent az érdeklődés, megmaradt a plazma és LCD tévék iránt.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik