A járműkövető rendszer kiépítése 70 milliárd forintba kerülne, de a ráfordítás egy éven belül meg is térülhetne – írja a Népszava. Korábban a 16-22 forintos kilométerenkénti útdíjjal számoltak, egyes becslések szerint azonban a tarifa elérhetné a 30 forintot is anélkül, hogy a kamionosok kikerülnék a fizetős szakaszokat.
Az új fizetési rendszer bevezetése elsősorban nem a hazai fuvarozókat sújtaná, hanem az országon áthaladó külföldi teherszállító járműveket, a magyarok kedvezményt kapnának – véli Halász György, a Pénzügykutató Zrt. Tudományos munkatársa.
Szakértők szerint törvényalkotási és adminisztratív okok miatt leghamarabb 2013-ra épülhet ki az elektronikus útdíjszedési rendszer, ám lehet, hogy akkorra már az Európai Unió egységes hálózata is működni fog. Az Európai Bizottság a napokban jelentette be, hogy az egész kontinensre kiterjedő, egységes útdíjszedési rendszert épít ki a jövőben. Eszerint a teherautók és a buszok számára három, a személyautók számára pedig öt éven belül válik egységessé a díjfizetés Európában.
