Gazdaság

Kákosy: nem kellemes a médiaszereplés

Médiaszereplések helyett stratégiaalkotással töltené idejét Kákosy Csaba leendő gazdasági miniszter. Kóka János mostani kabinetfőnöke a Figyelőnek elmondta: a reformok és az uniós pénzek együtt indítják majd be a növekedést, és a vasúti szárnyvonalak menthetetlenek.

Szeretném, ha olyan gazdasági miniszterként emlékeznének meg rólam, aki elsőként közép- és hosszú távú gazdasági stratégiát alkotott. Szeretném látványosan csökkenteni a digitális írástudatlanságot, amely ma a lakosság 57 százalékát érinti. S jó lenne, ha én lehetnék az a miniszter, aki végigviszi a közlekedési reformot – nyilatkozta a Figyelőnek Kákosy Csaba, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium leendő vezetője.

Nem érdem, de engem a politikában más érdekel, és nem szeretném, ha médiaszereplések elvonnák a figyelmemet a munkától. Én szakpolitikusnak tartom magam, jobban szeretek feladatokat megoldani, mint a bulvársajtóban fényezni magam – mondta a miniszterjelölt arra a kérdésre, hogy miért szeretne „unalmas” miniszter lenni.

Kákosy a lap legfrissebb, csütörtökön utcára kerülő számában megjelent interjújában azt mondta: ideje nagyobbik részét szabályozási kérdésekkel szeretné tölteni; az ország pozícionálásával, jövőképével és a gazdasági növekedés beindításával foglalkozna.


Kákosy: nem kellemes a médiaszereplés 1

Kákosy elõrébb lép (Fotó: MTI)

Az alacsony gazdasági növekedésre a lehető legrosszabb válasz lenne, ha pánikba esnénk, miközben egy út van: a reformok folytatása – nyilatkozta a kijelölt miniszter, aki szerint az állam adminisztrációs terheinek csökkentése és az érkező uniós források (jövőre 700 milliárd, 2009-ben 1000 milliárd forint) együtt be fogják indítani a gazdasági növekedést.

A mellékvonalakról folytatott vita rossz irányba halad, mert immár csak politikai presztízsharcról szól. Van 2500 olyan településünk, ahol nincs vonat, az ott élők még sincsenek elvágva a külvilágtól – szólt a mellékvonalakról a leendő miniszter. Kákosy emlékeztet: Magyarország európai szinten a negyedik-ötödik legsűrűbb vonathálózattal rendelkezik, amelynek a kihasználtsága azonban roppant alacsony, így a kihasználatlan mellékvonalakat be kell zárni.

(Az interjúban Kákosy beszél még a MÁV átalakításának lehetőségeiről, a Volán társaságok privatizációjának szükségességéről és az ÁAK és az MVM kisebbségi részvénycsomagjának tőzsdére viteléről is.)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik