A cég ennek abban reménykedik, hogy csak időleges a lakosság fizetési fegyelmének most tapasztalható romlása. A cég mindenesetre – több más kinnlevőséget kezelőkkel ellentétben – egyetlen forintról sem mond le, a késlekedő ügyfél akár a banki adóslistán is találhatja magát.
A Díjbeszedő számára finanszírozási kérdés a fogyasztók fizetési hajlandósága: a társaság ugyanis ma már túlnyomórészt még aktív követelésként megvásárolja partnereitől a lakossági számlatartozásokat, úgy, hogy a számlázáshoz közeli időpontban számol el az adott szolgáltatóval. A társaság a tavalyi 45 milliárd forintnyi élő követelés után az idén 52-53 milliárd forintnyi követelést vesz meg partnereitől.
A vezérigazgató szerint nem is tudnák kezelni a jelenlegi helyzetet, ha 1993 óta tudatosan nem erre készültek volna fel. A partnerek jó részével többéves megállapodásokat kötöttek, így a megnehezedett behajtásra hivatkozva most nem tudják módosítani az árakat, amelyen felvásárolják az élő számlaköveteléseket.
