A különféle sajtótermékek kétféleképpen juthatnak el az olvasókhoz. Vagy különféle kiskereskedelmi egységekben lehet megvenni azokat vagy egy lapterjesztő vállalkozás házhoz viszi az újságokat az előfizető címére.
1998-ig mindkét feladatot a Magyar Posta végezte el. 1998-ban azonban a posta regionális újságterjesztő vállalkozásait eladta a francia érdekeltségű Magyar Lapterjesztő Zrt.-nek (Lapker). Így az újságoknak a nyomdától a kiskereskedelmi egységekhez történő eljuttatása a Lapker feladata lett.
A Posta ugyanakkor megtartotta az előfizetéses lapterjesztést, így az országos napilapok és a különféle magazinok terjesztését a Magyar Posta végezte.
A posta, konzerválva ezt az állapotot vállalta, hogy nem törekszik megsérteni a Lapker piacát azzal, hogy ő is lapokat juttat el a nyomdából a kiskereskedőkhöz. A jól működő kapcsolat odáig vezetett, hogy egy későbbi záradék révén a posta azt is elérte, hogy a postahivatalokban eladott lapokért a Lapkertől kapott jutaléka 13-ról 23,5 százalékra nőjön. Plusz a Lapker bevállalta azt is, hogy nem kapcsolódik be a posta felségterületének számító előfizetéses lapterjesztésbe.
A bírság összegének meghatározásakor a GVH tekintetbe vette, hogy a megállapodás a verseny durva kizárását célozta, több évig volt életben, annak tényleges piaci hatása is volt. Súlyosbító körülmény, hogy az érintett szereplők saját piacaikon lényegében monopolisták, így tisztában kellett lenniük azzal, hogy megállapodásuk korlátozza a versenyt – áll a GVH közleményében.
A Magyar Lapterjesztő Zrt. – és az MTI értesülései szerint a Magyar Posta Zrt. is – nem ért egyet a határozatban foglaltakkal és ezért azt a keresetindítási határidőn belül bíróságon fogja megtámadni.
