Eszerint a bíróság előtt az év eleje óta 50 kereset gyűlt össze, amelyek benyújtói 1,1 milliárd rubelt és 5,13 millió dollárt követelnek a társaságtól. A KraszAir többek között az Ingoszsztrah biztosítónak, a Szobinbanknak, a Petrokommersz banknak és az Iljusin Finansz Lízing társaságnak adósa. Tartozásai a harmadik negyedévi jelentése szerint 4,9 milliárd rubelt tesznek ki.
Az Ingoszsztrahnak például repülőgép-biztosítási díjakkal tartozik: a cég 6,3 millió rubelt, 41 ezer eurót és egymillió dollárt követelt. Néhány biztosítási díjkövetelés a moszkvai bírósághoz került, míg a többi fennálló tartozásról a felek úgy állapodtak meg, hogy a teljes összeget 2008. április 30-ig kell kifizetni. Az első részlet 7,5 millió rubel lett volna, ennek kifizetési határideje már lejárt, de a KraszAir csak 5 milliót utalt át.
Az Iljusin Lízingnél lízingdíjakkal van elmaradva a társaság, amely két Il-96-os és egy Tu-204-es repülőgépet lízingel. A cég követelése 147,5 millió rubel és 5,13 millió dollár. A Szobinbankkal bíróságon kívüli megállapodás született; a tartozást – 342,3 millió rubelt – a KraszAir szóvivője szerint a társaság november 17-én kifizeti.
A KrasAir kötvénykibocsátásának szervezője, a Ruszkije Fondi alelnöke, Ivan Rugyenko szerint a késedelmek a KraszAir nagyon gyors fejlődésével függnek össze. Másfél éve a KraszAirnek nem volt még egyetlen külföldi repülőgépe sem, most aláírt szerződése van 14 vásárlásáról. Az adósságok refinanszírozására a KraszAir október 5-én 3 milliárd rubel értékben 2010-ig szóló kötvényeket bocsátott ki. A cél érdekében az AirUnion 2 milliárd rubel értékben hároméves lejáratú kötvényeket dob piacra decemberben. A KraszAir rövid távú hiteleit hosszú távúvá alakítja át, s ezzel eszközöket szabadít fel a fejlesztésre.
Ugyanakkor Jevgenyij Salo, a Trust Bank elemzője úgy látja, hogy a KraszAir túl van terhelve adósságokkal. A hitelek és a lízingdíjak összege – 7,9 milliárd rubel -, a jegyeladásokból származó bevételek nyolcszorosát teszik ki, noha általában azt tartják még elfogadhatónak, ha az adósságok legfeljebb a bevételek négyszeresét teszik ki.
A lap kérdésére a KraszAir igazgató tanácsában helyet foglaló egyik állami megbízott úgy nyilatkozott, hogy semmi szörnyűt nem lát a társaság helyzetében.
A KraszAir alapján jött létre az AirUnion – a Malév 49 százalékos tulajdonosa – amely rajta kívül a DAL (Domogyedovszkije Avialinii), a Szamara, az Omszkavia és a Szibaviatransz légitársaságokat foglalja magában.
