A munkabeszüntetés csütörtök hajnalban kezdődött, s harminc órán keresztül tartott. Péntek reggeli értesülések szerint a sztrájk leginkább a keleti tartományokat sújtotta. Több nagyvárosban, mindenekelőtt Berlinben és Münchenben, valamint Frankfurtban, Hamburgban és Stuttgartban egyáltalán nem vagy a megszokottnál jóval ritkábban közlekedett a városi vasút, az úgynevezett S-Bahn is.
A harminc órás sztrájkot követően a normális közlekedés várhatóan csak a késő esti órákra áll helyre.
A mostani munkabeszüntetést több hasonló, úgynevezett figyelmeztető sztrájk előzte meg, a legutóbbira október 12-én került sor. A sztrájkot ezúttal is hosszabb tárgyalások előzték meg a német vasút (DB) vezetősége és a mozdonyvezetők legnagyobb szakszervezete (GDL) között. A GDL kezdettől fogva 31 százalékos béremelést követel. A német vasút vezetősége azonban mindeddig elutasította követeléseiket, illetve jóval kevesebb, mintegy 10 százalékos emelést, továbbá egyszeri, bérjellegű fizetést ajánlott.
Csütörtök esti összegzések szerint a sztrájkban mintegy 2000 mozdonyvezető vett részt, s a „kiesett” vonatok száma megközelítette a 11 ezret.
A német vasút vezetősége a délelőtti órákra jelentett be sajtóértekezletet, hogy ismertesse a munkabeszüntetés mérlegét. Ugyancsak sajtóértekezletet helyezett kilátásba a GDL vezetősége az elkövetkező időszak stratégiájának meghatározására.
